För att genomföra ett köp på thebalmsverige.se krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande. Genom beställning på thebalmsverige.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses Bygg Inköp Stockholm ( thebalmsverige.se ).

Företagsinformation:

Bygg Inköp Stockholm ( thebalmsverige.se)

Nynäsvägen 35b

152 57 Södertälje

För dig som är privatperson gäller lagen om distansavtal (se nedan angående ångerrätt) samt konsumentköplagen.Vi sparar och behandlar personuppgifter i olika avseenden för att på bästa sätt kunna uppfylla våra åtaganden gentemot dig som kund. Dina personuppgifter skyddas enligt EU:s dataskyddsförordning och du kan läsa mer om vilka personuppgifter vi behandlar och vilka rättigheter du har i vår integritetspolicy

 

 

 

Levereras inom 3-6 vardagar av PostNord till ditt utlämningsställe. Mindre paket skickas direkt till din brevlåda. Gäller vid köp över 99 SEK, köp på lägre belopp debiteras med en fraktavgift om 19 SEK

Varor som beställs innan kl 17:00 på vardagar skickas vanligtvis samma dag. Om du har lagt en order under en kväll eller helg kommer varorna att packas och skickas till dig under nästkommande vardag.

Du har som Kund rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening om du inte godkänner en ny leveranstidpunkt. Ångrar du ditt köp, kontakta kundtjänst på info@thebalmsverige.se. För outlösta paket debiterar vi kunden en summa av 250 kr.

Vid skador på kartongen vid leveransen anmäl detta omgående till ditt utlämningsställe när du hämtar ut ditt paket. För att du ska känna dig trygg med din order kontrollvägs samtliga paket vi skickar.

För närvarande levererar vi endast inom Sverige.

I priserna ingår moms med 25 %. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som vi inte råder över, t ex ändrad moms. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel som t.ex. priser, specifikationer o.s.v

För närvarande tar vi emot betalning genom endast kortbetalning. All betalning sker över en säker och krypterad anslutning. 

Du har som kund har rätt att reklamera fel i beställd vara inom skälig tid från det att du upptäckte, eller borde ha upptäckt eventuella fel i varan. Vi rekommenderar att du reklamerar snarast möjligt. Reklamation ska under alla omständigheter ske senast inom tre år från det att du tog emot varan. Reklamation kan göras via e-post till info@thebalmsverige.se

När varan returnerats till oss kommer den att undersökas och om vi godkänner reklamationen kommer vi att hantera reklamationen i enlighet med bestämmelserna i konsumentköplagen (1990:932) genom att i första hand reparera varan eller leverera en ny vara. I förekommande fall kan det istället bli aktuellt med nedsättning av priset eller att vi återbetalar kostnaden för varan till dig.

Vid godkänd reklamation svarar vi för dina fraktkostnader samt eventuella andra kostnader som du haft till följd av reklamationen. Kostnader för frakt eller andra kostnader med anledning av godkänd reklamation ersätts dock endast mot uppvisande av kvitto. Även om vi godkänner en reklamation är du som kund alltid skyldig att begränsa dina kostnader till följd av reklamationen. Det är således endast försvarliga kostnader som ersätts.

Varan kommer att undersökas i enlighet med den beskrivning av eventuellt fel som du som kund lämnar i samband med reklamationen. Det är därför viktigt att du lämnar en så utförlig beskrivning som möjligt. Om varan efter undersökning befinns felfri eller utsatt för yttre åverkan och reklamationen därför inte godkänns, kommer du som kund att debiteras vår kostnad för att undersöka varan samt fraktkostnad.

Vänligen ange kundnummer eller ordernummer vid kontakt för snabbast service.

 

Som konsument har du, i händelse av tvist, rätt att hänföra tvisten till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi har som policy att följa ARN:s rekommendationer. Du kan kontakta ARN via deras hemsida, www.arn.se, eller genom att skicka brev till ARN på adressen:

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

×
×

Kundvagn